Skip to content
Extra Form
Abstract Ships and offshore plants are divided into several blocks and then erected by using one or more cranes on the dock through the operation called block erection. Because the blocks contain several outfitting installed before the erection, collision during the operation can occur and this is one of main reasons to delay the production of the ships and offshore plants. Moreover, in case of ships including internal tanks such as LPG carrier or LNG carrier, the tanks should be erected inside the hull structure which can cause collision between them during the erection. Therefore, the collision should be carefully checked before the actual operation. Even though the collision is checked statically, the unexpected collision can occur due to various external or environmental loads. Thus, collision analysis based on multibody system dynamics is performed in this study. Generally, there are two methods for the collision analysis; the impulse response method and the force-based method. Traditionally, the impulse response method has been commonly used in the collision analysis. However, it cannot be used with a multibody system because the method calculates the velocity of a single body directly. Furthermore, collision forces between collided objects cannot be calculated in the impulse response method. Therefore, in this study, the force-based method is applied to consider various collisions in the multibody system and to calculate collision forces. To evaluate the effectiveness of the method, it is applied to the erection of a LPG tank of a LPG carrier by using a floating crane. As a result, it can be seen that collisions between the tank and the hull structure during the erection are detected and collision forces are accurately calculated.
Publication Date 2016-10-12

Hye-Won Lee, Myung-Il Roh, Seung-Ho Ham, “Dynamics-based Collision Analysis for Block Erection in Shipyard”, Proceedings of the 30th Asian-Pacific TEAM(Technical Exchange and Advisory Meeting on Marine Structures) 2016, Mokpo, Korea, pp. 270-273, 2016.10.10-13


List of Articles
번호 분류 제목 Publication Date
506 Domestic Conference 김주성, 노명일, 함승호, 김기수, “구획 내 기체의 압축을 고려한 선박의 동적 침수 해석 방법 연구”, 2016년도 한국CAD/CAM학회 하계학술발표회, 부산, pp. 131, 2016.08.25-26 file 2016-08-25
505 Domestic Conference 황지현, 이규열, 노명일, 차주환, 함승호, 김보람, "해양 플랜트 상부 시스템들의 프로세스 기본 설계 방법론", 2009년도 한국CAD/CAM학회 학술발표회, 평창, pp. 677-685, 2009.02.04-06 file 2009-02-04
504 Domestic Conference 황존규, 노명일, 김기수, 함승호, "시스템 엔지니어링 기반 해양플랜트 분리 시스템의 설계 검증 방법 연구", 2017년도 한국CDE학회 동계학술발표회, 평창, pp. 555, 2017.02.08-10 file 2017-02-09
503 Domestic Conference 홍정우, 함승호, 이혜원, 노명일, 하솔, "크레인 붐의 유연성를 고려한 Subsea 장비의 인양 시뮬레이션", 2014년도 대한조선학회 추계학술발표회, 창원, pp. 958-962, 2014.11.06-07 file 2014-11-07
502 Domestic Conference 홍정우, 함승호, 이혜원, 노명일, 하솔, "유연 다물체 동역학 기반의 박판 블록 리프팅 시뮬레이션", 2015년도 대한조선학회 춘계학술발표회, 제주, pp. 809-813, 2015.05.21-23 file 2015-05-22
501 Domestic Conference 홍정우, 노명일, 함승호, 이혜원, 김주성, 정동훈, "유연 다물체계 동역학을 이용한 해양 시추선의 수직 라이저 거동 해석", 2015년도 대한조선학회 추계학술발표회, 거제, pp. 848-852, 2015.11.05-06 file 2015-11-06
500 Domestic Conference 함승호, 차주환, 이규열, 박광필, 노명일, "이산 사건 및 역학 기반 이산 시간 혼합형 모델링에 의한 잠수함의 잠항 부상 시뮬레이션", 2008년도 대한조선학회 추계학술발표회, 창원, pp. 163-171, 2008.11.13-14 file 2008-11-13
499 Domestic Conference 함승호, 차주환, 이규열, 노명일, 박광필, 서흥원, "다물체간 상호 작용 및 해양파에 의한 운동 응답을 고려한 부유체의 실시간 시뮬레이션", 2008년도 대한조선학회 춘계학술발표회, 제주, pp. 1669-1676, 2008.05.29-30 file 2008-05-29
498 Domestic Conference 함승호, 이혜원, 홍정우, 하솔, 노명일, "Discrete Euler-Lagrange Equation을 적용한 해상 크레인과 중량물의 운동 해석", 2014년도 대한조선학회 추계학술발표회, 창원, pp. 944-949, 2014.11.06-07 file 2014-11-07
497 Domestic Conference 함승호, 노명일, 하솔, "다물체 동역학 및 VR 기술을 접목한 조선 생산 및 해양 설치 시뮬레이션", 2015년도 조선해양생산연구회 생산시스템분과 하계논문발표회, 대전, 2015.07.22-23 file 2015-07-22
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 51 Next
/ 51

Powered by Xpress Engine / Designed by Sketchbook

sketchbook5, 스케치북5

sketchbook5, 스케치북5

나눔글꼴 설치 안내


이 PC에는 나눔글꼴이 설치되어 있지 않습니다.

이 사이트를 나눔글꼴로 보기 위해서는
나눔글꼴을 설치해야 합니다.

설치 취소