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Abstract Traditionally, the initial ship design starts from a parent ship. The parent ship is given in the 2D lines form, i.e., the offsets. A designer modifies the offsets and gets the new hull shape that satisfies new design constraints. The offsets are used for the numerical analysis to evaluate whether the modified ship can meet the constraints. Generally, the mesh is generated for the analysis using the offsets. Sometimes, the initial ship is given in NURBS surface form instead of the offsets. In this case, the offsets should be generated from the NURBS surface. However, it takes a long time to generate offsets as there is no dedicated software. Therefore, we present the dedicated offset generation program from NURBS hull surface. Also, the hull variation method is implemented so that the heavy CAD (Computer Aided Design) software is not necessary to modify the NURBS hull surface. The generated offsets are verified by applying to the seakeeping analysis, and it shows that the offsets are generated well for the analysis. It is expected that the developed program can reduce the analysis time and increase the accuracy of the analysis result.
Publication Date 2019-06-01
Role Corresponding Author
Category KCI

오민재, 노명일, 김범수, 김용환, “선박 내항성능 해석을 위한 선형 곡면으로부터의 오프셋 생성 프로그램 개발”, 한국CDE학회 논문집, Vol. 24, No. 2, pp. 1-10, 2019.06.01  


  1. 남권우, 노명일, 이혜원, 이원재, "자율 운항 선박을 위한 딥 러닝 기반 선박 이미지 분류 방법", 한국CDE학회 논문집, Vol. 26, No. 2, pp. 144-153, 2021.06.01

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  2. 김기수, 노명일, 정양재, 나갑주, "해기상 예측 및 가시화를 위한 응용 프로그램", 한국CDE학회 논문집, Vol. 25, No. 4, pp. 434-444, 2020.12.01

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  4. 이수민, 노명일, 하지상, 이원재, “해상 이미지로부터 선박의 위치를 추정하는 방법”, 한국CDE학회 논문집, Vol. 25, No. 3, pp. 320-328, 2020.09.01

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  5. 함승호, 노명일, 이종혁, “다목적 조선 해양 전용 시뮬레이터 개발을 위한 통합 시뮬레이션 방법”, 한국CDE학회 논문집, Vol. 25, No. 2, pp. 161-172, 2020.06.01

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