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Abstract Ship accidents worldwide continue to rise, resulting in an increasing number of casualties. For the safety of passengers on ships, the International Maritime Organization (IMO) regulates standards for evacuation analysis through SOLAS (International Convention for the Safety of Life at Sea.) Until now, the evacuation time was calculated using a simplified evacuation analysis that assumes the movement of a passenger as a flow of fluid as regulated by IMO. However, according to the revised IMO regulations in 2016, it is recommended to perform an advanced evacuation analysis method that reflects the characteristics of each passenger similar to the actual situation and calculates the passenger evacuation time through this. Therefore, a passenger behaviour model was proposed for an advanced evacuation analysis in this study. It was developed to make it easy to add, remove, and modify various characteristics of passengers by constructing a multi-channel behaviour model. The characteristics of passengers generally include individual characteristics for escaping the shortest distance to a destination and group characteristics in consideration of surrounding people. Furthermore, if the ship is damaged, it may be flooded and change attitude. Therefore, it was added as one channel in the passenger behaviour model. In this study, the effectiveness of the proposed model was evaluated by applying it to various scenarios according to the IMO regulations and examples similar to the actual accident.
Publication Date 2022-10-10

Ki-Su Kim, Myung-Il Roh, Seung-Ho Ham, Sol Ha, "Evacuation Analysis of Passenger Ships Considering Intermediate Flooding", Proceedings of International Symposium on PRADS(Practical Design of Ships and Other Floating Structures) 2022, Dubrovnik, Croatia, pp. 628-632, 2022.10.09-13


  1. No Image 12Sep
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    김주성, 노명일, 함승호, 김기수, “구획 내 기체의 압축을 고려한 선박의 동적 침수 해석 방법 연구”, 2016년도 한국CAD/CAM학회 하계학술발표회, 부산, pp. 131, 2016.08.25-26

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    황지현, 이규열, 노명일, 차주환, 함승호, 김보람, "해양 플랜트 상부 시스템들의 프로세스 기본 설계 방법론", 2009년도 한국CAD/CAM학회 학술발표회, 평창, pp. 677-685, 2009.02.04-06

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    황존규, 노명일, 김기수, 함승호, "시스템 엔지니어링 기반 해양플랜트 분리 시스템의 설계 검증 방법 연구", 2017년도 한국CDE학회 동계학술발표회, 평창, pp. 555, 2017.02.08-10

  4. No Image 25Aug
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    홍정우, 함승호, 이혜원, 노명일, 하솔, "크레인 붐의 유연성를 고려한 Subsea 장비의 인양 시뮬레이션", 2014년도 대한조선학회 추계학술발표회, 창원, pp. 958-962, 2014.11.06-07

  5. No Image 26May
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    홍정우, 함승호, 이혜원, 노명일, 하솔, "유연 다물체 동역학 기반의 박판 블록 리프팅 시뮬레이션", 2015년도 대한조선학회 춘계학술발표회, 제주, pp. 809-813, 2015.05.21-23

  6. No Image 11Sep
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    홍정우, 노명일, 함승호, 이혜원, 김주성, 정동훈, "유연 다물체계 동역학을 이용한 해양 시추선의 수직 라이저 거동 해석", 2015년도 대한조선학회 추계학술발표회, 거제, pp. 848-852, 2015.11.05-06

  7. No Image 04Dec
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    함승호, 차주환, 이규열, 박광필, 노명일, "이산 사건 및 역학 기반 이산 시간 혼합형 모델링에 의한 잠수함의 잠항 부상 시뮬레이션", 2008년도 대한조선학회 추계학술발표회, 창원, pp. 163-171, 2008.11.13-14

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    함승호, 차주환, 이규열, 노명일, 박광필, 서흥원, "다물체간 상호 작용 및 해양파에 의한 운동 응답을 고려한 부유체의 실시간 시뮬레이션", 2008년도 대한조선학회 춘계학술발표회, 제주, pp. 1669-1676, 2008.05.29-30

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    함승호, 이혜원, 홍정우, 하솔, 노명일, "Discrete Euler-Lagrange Equation을 적용한 해상 크레인과 중량물의 운동 해석", 2014년도 대한조선학회 추계학술발표회, 창원, pp. 944-949, 2014.11.06-07

  10. No Image 01Sep
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    함승호, 노명일, 하솔, "다물체 동역학 및 VR 기술을 접목한 조선 생산 및 해양 설치 시뮬레이션", 2015년도 조선해양생산연구회 생산시스템분과 하계논문발표회, 대전, 2015.07.22-23

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